Ügyfélcsere, költözés, átírás

Mit kell tennie ügyfélváltozás esetén?

Utolsó változás: 2022 01. 14.

Ha egy ingatlant új tulajdonosként vagy bérlőként birtokba vesz, kérjük, a változásról tájékoztasson minket!

 

 
 
 

A folyamat rövid ismertetése

1. lépés

Ügyfélváltozás bejelentése

Kérjük, töltsék ki az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatványt, amelyben a kiköltöző ügyfél felmondja a szerződését, a beköltöző pedig benyújtja a szerződéskötési igényét.

Mikor?

Az ügyfélváltozástól számítva 15 napon belül.

Ki intézheti?
  • Kiköltöző ügyfél
  • Beköltöző ügyfél
  • Meghatalmazott
Szükséges dokumentumok
  • Ügyfélváltozás bejelentése

Kérjük, mind a ki- és beköltöző ügyfél aláírása szerepeljen a nyomtatványon!

Ha nem a szerződő fél intézi az ügyfélváltozást, kérjük a meghatalmazás nyomtatványt is hiánytalanul  kitöltve mellékeljék.

Rendelkezik vagy érdekli kiegészítő termék?
  • Kiköltöző ügyfél: Kérjük jelölje az ügyfélváltozás bejelentőn, ha rendelkezik egyéb termék szerződéssel és azt az új fogyasztási helyére is szeretné tovább vinni.
  • Beköltöző ügyfél: Ha érdekli kiegészítő szolgáltatásaink egyike kérjük, bővebb információért látogasson el a termékek oldalunkra.
Hogyan intézhető?

Az alábbi felületen lehetősége van online ügyintézésre gyorsan és kényelmesen.

A kitöltött és a ki- és beköltöző ügyfél által aláírt Ügyfélváltozás bejelentő nyomtatványt – meghatalmazott esetén a Meghatalmazást is – lefotózva vagy beszkennelve küldje el nekünk az alábbi e-mail címre.

Átfutási idő: 15 nap
Ügyintézési idő: 15 perc

A kitöltött és a ki- és beköltöző ügyfél által aláírt Ügyfélváltozás bejelentő nyomtatványt – meghatalmazott esetén a Meghatalmazást is – küldje el az alábbi címre:

E.ON Ügyfélszolgálat

Pécs, Pf. 197

7602

Átfutási idő: beérkezéstől számított 15 nap
Ügyintézési idő: 20 perc

A kitöltött és a ki- és beköltöző ügyfél által aláírt Ügyfélváltozás bejelentő nyomtatványt – meghatalmazott esetén a Meghatalmazást is – adja le bármelyik E.ON Ügyfélszolgálati irodában, melyek megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett, korlátozott nyitva tartással rendelkeznek.

Átfutási idő: azonnal vagy átadástól számított 15 nap
Ügyintézési idő: 20 perc

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 
 
 
 
2. lépés

Az ügyfélváltozás feldolgozása

Önnek ebben a lépésben nincs teendője.

A bejelentését 15 napon belül feldolgozzuk és tájékoztatjuk.

 
 
 
3. lépés

Mérőhelyi ellenőrzés

A felhasználóváltozás bejelentésével egyidejűleg (vagy maximum a bejelentést követő 15 napon belül) lehetősége van a felhasználási hely mérőhelyi ellenőrzését megrendelni. Nincs jogszabályi kötelezettség a megrendelésre. Az ellenőrzést munkatársunk végzi.

Mikor?

Az ellenőrzés időpontjáról külön tájékoztatjuk telefonon vagy postai levélben.

Ügyfélteendő

Az egyeztetett időpontban az ellenőrzés elvégzésének biztosítása.

 
 
 
4. lépés

Új szerződés küldése és visszaküldése

Az igény feldolgozását, és ha volt mérőhelyi ellenőrzés, annak elvégzését követően postán megküldjük az új szerződéseket 2 példányban. Kérjük, az aláírt szerződés egy példányát küldje vissza részünkre.

Mikor kell intézni?

Az új szerződés kézhezvételétől számított 15 napon belül.
 

Ügyfélteendő

Az Egyetemes szolgáltatói szerződés egy aláírt példányának visszaküldése.
 

Hogyan intézhető?

Az Egyetemes szolgáltatói szerződés egy aláírt példányát küldje el az alábbi címre:

E.ON Ügyfélszolgálat

Pécs, Pf. 197

7602

Az Egyetemes szolgáltatói szerződés 1 aláírt példányát adja le bármelyik E.ON Ügyfélszolgálati irodában, melyek megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett, korlátozott nyitva tartással rendelkeznek.

Ráfordított idő: ennyi idő szükséges az igény eljuttatáshoz (pl. e-mail küldés, levél írása, utazás, telefonhívás, nyomtatvány kitöltés)
Átfutási idő: az az idő, amely az igény beérkezésétől a válaszadásig tart.

 
 
 

Fontos tudnivalók előre fizetős mérő esetén

  • Az előrefizetős mérőben maradt árammennyiséget (kWh) adja meg az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatványon a leolvasott mérőállások részhez. Ha 0 kWh maradt a mérőben, kérjük, azt is tüntesse fel.

    Ha ügyfélváltozásnál a mérőben maradt még fel nem használt árammennyiség, azt a kiköltöző ügyfélnek írjuk jóvá (hiszen ő töltötte fel) és az új, beköltöző ügyfél részére számlázzuk ki.
     

  • Részlet az Ügyfélváltozás bejelentő nyomtatványból

 
 
  • Az előrefizetős mérő cseréje hagyományos mérőre abban az esetben ingyenes, ha az Ügyfélváltozás bejelentése nyomtatványon ezt külön kéri.
  • Részlet az Ügyfélváltozás bejelentő nyomtatványból

 
 
 

Kapcsolódó nyomtatványok

 
 
 

Gyakori kérdések

A bejelentéshez igazolni kell az elhalálozás tényét. Ha nem volt hagyatéki eljárás, és a hagyatékátadó végzés még nem áll rendelkezésére, akkor halotti anyakönyvi kivonat bemutatása szükséges. Ha túlfizetés (visszajáró összeg) keletkezik, az örökös részére tudjuk visszautalni, a hagyatékátadó végzés bemutatását követően.

Ha a kiköltöző ügyfél nem írja alá az ügyfélváltozás bejelentést, akkor kérjük, csatolja a tulajdoni lapot, az árverési jegyzőkönyvet, amely tartalmazza az ingatlan átadásának állapotát (lakott vagy lakatlan) és a birtokbaadási - átvételi jegyzőkönyvet is.

A társasházi közösségi mérővel kapcsolatban csak a közös képviselő járhat el. Kérjük, az ügyfélváltozás bejelentése mellé csatolja a jegyzőkönyvet a közös képviselő megválasztásáról és a társasház alapító okiratát.

A nyomtatvány kitöltésénél kérjük, az alábbiakra figyeljen:

  • A szerződő fél neve pontosan egyezzen meg a társasház alapító okiratban szereplő nevével
  • Ha rendelkezik adószámmal, kérjük adja meg.

Az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatvány mellé kérjük, csatolja a birtokbaadási jegyzőkönyvet és a használat jogcímét igazoló dokumentumot (adás - vételi szerződés, bérleti szerződés, tulajdoni lap). A cégnyilvántartásból való törlésig a kiköltöző fél helyett a felszámoló biztos, végelszámoló jogosult aláírásra.

Az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatvány mellé kérjük, csatolja a birtokbaadási jegyzőkönyvet és a használat jogcímét igazoló dokumentumot (adás - vételi szerződés, bérleti szerződés, tulajdoni lap). Ebben az esetben a kiköltöző fél aláírása nélkül is elfogadjuk az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatványt.

Fontos tudnivaló, hogy a törlési eljárások alatt a képviseletre az ügyvezető jogosult, azonban jognyilatkozatot nem tehet.

Az alkalmazotti kedvezmény igényléséhez a dokumentumot igényelheti az ügyfélszolgálati irodáinkon, vagy letöltheti innen.

  • Ha az új ügyfelünk is jogosult alkalmazotti kedvezményre és nyugdíjas vagy özvegyi jogon igényli azt, úgy az ügyfélváltozás bejelentése nyomtatvánnyal együtt az alkalmazotti kedvezmény igénylésére vonatkozó nyomtatványt is töltse ki.
  • Ha új ügyfelünk nem jogosult a kedvezményre, a kiköltöző ügyfelünket kérjük, hogy ugyanezen a nyomtatványon jelölje be, hogy megszűnik a kedvezmény.
  • Ha elhunyt a jelenleg szerződő ügyfelünk és kedvezményes tarifán szerződött velünk.
    Kérjük, az ügyfélváltozás bejelentése mellé az elhunyt ügyfelünk halotti anyakönyvi kivonatát is csatolja.
  • Ha nem nyugdíjas/özvegy, kérjük a munkáltatója felé jelezze az igényét.