Ügyintézéshez szükséges azonosítás

 
 
 

Ügyintézés esetén – legyen szó személyes, online vagy telefonos csatornáról - közös érdekünk, hogy csak az arra jogosult személy járhasson el az adott fogyasztási helyhez kapcsolódóan, mégpedig a lehetőség szerinti legrövidebb idő alatt.

 

A gyorsabb ügyintézéshez javasoljuk az alábbi azonosítók előkészítését, melyekre ügytípustól függően lehet szükség:

  • felhasználó azonosító
    (a villamosenergia számla 1. oldalán található)
  • vevő/fizető azonosító
    (a számla 3. oldalának bal felső sarkában található)
  • fogyasztásmérő azonosító (mérő gyártási száma)
    (a számla 3. oldalán látható a Számlarészletező részben)
  • mérési pont azonosító
    (a számla 3. oldalán látható a Számlarészletező részben)

 

Amennyiben ön lakossági fogyasztó, további kérdés esetén kérjük, tekintse meg egyetemes szolgáltatója letölthető számlamagyarázóját, amely az alábbi linken érhető el.

 

Mire figyeljen, ha számlája érkezik tőlünk online, e-mailben?  

  • Mindig ellenőrizze a számlán lévő adatokat, hogy valóban megegyeznek-e az Ön azonosítóival.  
  • Online számlafizetésnél az online ügyfélszolgálaton keresztül mindig az eloszto.elmu.hu szerepeljen a böngésző címsorában.

 

Hogyan ismerheti fel az adathalászat próbálkozást és mit tehet ellene?

  • Fontolja meg, hogy vár-e a címzettől csatolmányt.
  • Válasszon erős jelszót az e-mail fiókjához, ami kis- és nagybetűt, valamint számot is tartalmaz.
  • Mi nem vagyunk jogosultak adóvisszatérítést fizetni.
  • Bizalmas adatokat nem kérünk e-mailben.
  • Gyanús levél esetén ne kattintson a hivatkozásra.