Társaságunk kiemelt célja, hogy szolgáltatásunk minőségét folyamatosan javítsuk, és biztosítsuk a villamos energia zavartalan vételezését. A villamos energiát szállító hálózat sajátosságai és környezeti behatások miatt azonban előfordulhat, hogy kisebb zavarok lépnek fel szolgáltatásunkban.
A szolgáltatás
minőségének javításához időközönként szükség van karbantartási
munkálatok elvégzésére is. Az ilyen ütemezett karbantartások előtt
gondoskodunk a fogyasztók előzetes leértesítéséről. Ezen kívül a
tervezett munkák listája megtalálható honlapunkon, de online
regisztráció esetén e-mailes értesítést is küldünk, ha a tervezett
áramszünet az Ön regisztrált felhasználási helyét is érinti.
Az üzemzavarok bekövetkezését nem
lehet megjósolni, így arról értesítést sem áll módunkban küldeni.
Leggyakoribb előfordulási ok a szélsőséges időjárás, melyben nem csak az
ELMŰ Hálózati Kft. kezelésében levő hálózatok lehetnek érintettek,
hanem olyan nagyfeszültségű hálózatok is, melyekre Társaságunknak nincs
közvetlen ráhatása. Természetesen célunk, hogy a szolgáltatásunkat
érintő problémákat a lehető legrövidebb időn belül elhárítsuk.
Társaságunk az elmúlt években
jelentős beruházásokat valósított meg a hálózaton, melyekkel az
üzemzavari helyek behatárolása, leválasztása, és az ellátható
hálózatszakaszok gyors visszakapcsolása biztosítható.
Az üzemzavarok javításának
priorizálását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által
meghatározott feltételek alapján végezzük el. A javítási idő több
tényező függvénye, ilyen például, hogy a nagy területet érintő
üzemzavarok esetén a nagyobb felhasználói csoportokat ellátó
hálózatszakaszok hibaelhárítása előnyt élvez az egyedi hibacímekkel
szemben.
A szolgáltatás minőségének alakulását a Magyar Energetikai és
Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) által kidolgozott módszertannal mérik
úgy, hogy a Hivatal minden elosztói engedélyesre előír egy meghatározott
minimális minőségi szintet és meghatározza az éves elvárt javulási
százalékot is. A MEKH ezen mutatók alapján vizsgálja a kiesések
időtartamát, valamint az ellátásból kiesett fogyasztók számát.
A folyamatosan növekvő fogyasztói energiaigények miatt a hálózat egyes szakaszainak terhelése oly mértékben megnövekedhet, hogy a tervezett hálózatfejlesztések és karbantartások mellett is előfordulhatnak feszültségingadozások.
Tapasztalataink alapján a feszültségpanaszok jelentős része a belső fogyasztói hálózatokon jelentkezik, ezért a probléma bejelentése előtt javasoljuk, hogy belső hálózatát is ellenőriztesse villanyszerelő vállalkozóval.
A feszültségpanaszok kivizsgálásának megkezdéséhez kérjük, írásban jelezze ügyfélszolgálati csatornáink egyikén. A hálózat vizsgálatát követően írásban tájékoztatjuk a szükséges intézkedésekről.
A fogyasztói megkeresések benyújtása az alábbi csatornáinkon lehetséges:
- online ügyfélszolgálatunkon
- ügyfélszolgálati irodák
- info@aram.eon.hu címen e-mailben