Társaságunk kiemelt célja, hogy szolgáltatásunk minőségét folyamatosan javítsuk, és biztosítsuk a villamos energia zavartalan vételezését. A villamos energiát szállító hálózat sajátosságai és környezeti behatások miatt azonban előfordulhat, hogy kisebb zavarok lépnek fel szolgáltatásunkban.

 
 
 
 
 
 

A szolgáltatás minőségének javításához időközönként szükség van karbantartási munkálatok elvégzésére is. Az ilyen ütemezett karbantartások előtt gondoskodunk a fogyasztók előzetes leértesítéséről. Ezen kívül a tervezett munkák listája megtalálható honlapunkon, de online regisztráció esetén e-mailes értesítést is küldünk, ha a tervezett áramszünet az Ön regisztrált felhasználási helyét is érinti.

Az üzemzavarok bekövetkezését nem lehet megjósolni, így arról értesítést sem áll módunkban küldeni. Leggyakoribb előfordulási ok a szélsőséges időjárás, melyben nem csak az ELMŰ Hálózati Kft. kezelésében levő hálózatok lehetnek érintettek, hanem olyan nagyfeszültségű hálózatok is, melyekre Társaságunknak nincs közvetlen ráhatása. Természetesen célunk, hogy a szolgáltatásunkat érintő problémákat a lehető legrövidebb időn belül elhárítsuk.

Társaságunk az elmúlt években jelentős beruházásokat valósított meg a hálózaton, melyekkel az üzemzavari helyek behatárolása, leválasztása, és az ellátható hálózatszakaszok gyors visszakapcsolása biztosítható.

Az üzemzavarok javításának priorizálását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal által meghatározott feltételek alapján végezzük el. A javítási idő több tényező függvénye, ilyen például, hogy a nagy területet érintő üzemzavarok esetén a nagyobb felhasználói csoportokat ellátó hálózatszakaszok hibaelhárítása előnyt élvez az egyedi hibacímekkel szemben.

A szolgáltatás minőségének alakulását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) által kidolgozott módszertannal mérik úgy, hogy a Hivatal minden elosztói engedélyesre előír egy meghatározott minimális minőségi szintet és meghatározza az éves elvárt javulási százalékot is. A MEKH ezen mutatók alapján vizsgálja a kiesések időtartamát, valamint az ellátásból kiesett fogyasztók számát.

 
 
 
 
 
 

A folyamatosan növekvő fogyasztói energiaigények miatt a hálózat egyes szakaszainak terhelése oly mértékben megnövekedhet, hogy a tervezett hálózatfejlesztések és karbantartások mellett is előfordulhatnak feszültségingadozások.

Tapasztalataink alapján a feszültségpanaszok jelentős része a belső fogyasztói hálózatokon jelentkezik, ezért a probléma bejelentése előtt javasoljuk, hogy belső hálózatát is ellenőriztesse villanyszerelő vállalkozóval.

A feszültségpanaszok kivizsgálásának megkezdéséhez kérjük, írásban jelezze ügyfélszolgálati csatornáink egyikén. A hálózat vizsgálatát követően írásban tájékoztatjuk a szükséges intézkedésekről.

 
 
 
 
 
 

A fogyasztói megkeresések benyújtása az alábbi csatornáinkon lehetséges: