Ügyfélélményjavulást hozhat a gyorsabb hibaelhárítás az E.ON-nál

Az E.ON új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerének alapjait 2016-ban fektettük le, a mostani éles tesztidőszakot pedig több hónapos előkészület előzte meg. Az új irányítási rendszertől a kisfeszültségű üzemzavari mutatók javulását és az ügyfélélmény növekedését várjuk. A későbbiekben - a tesztüzemet követően - gyorsabbá válhat a hibaelhárítás. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

 

A folyamatos szolgáltatás biztosítása és a gyors hibaelhárítás kiemelt fontosságú egy energiaszolgáltató esetében, ezért is működtet az E.ON számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálatot a nagy- és középfeszültségű hálózaton és a transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelésére. Ez a rendszer, amely közel 20 éve üzemel, mostantól teljessé válik a kisfeszültségű hálózatot felügyelő rendszerrel.

 

Az E.ON új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerével a folyamatok a hiba észlelésétől az elektronikus naplózáson és nyilvántartáson át egészen a lezárult, megoldott eseményekig lesznek nyomon követhetők és visszakereshetők, azaz a teljes üzemirányítási folyamat sokkal átláthatóbbá válik. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

 

A most bevezetett rendszerrel sokkal pontosabban, területre és utcára lebontva tudjuk majd beazonosítani a hálózati hiba helyszínét, ezeket pedig mind földrajzi, mind villamos hálózati térképekhez rendelten megjeleníti a rendszer, a hibaesemény bekövetkezéséről és az elhárítás státuszáról pedig a későbbiekben automatikus tájékoztatást kaphatnak az ügyfelek.

Azt tervezzük, hogy a jövőben olyan szenzorok jeleit integráljuk a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.ON munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség. Ezzel lehetővé válik, hogy a szakembereink hamarabb értesüljenek a problémáról, mint ahogy az ügyfélünk telefonon jelezné, hogy nincs nála áramszolgáltatás.