Vállalati önkéntesség

 
 
 

Az E.ON Hungária Csoportnál évtizedes hagyományai vannak az önkéntes munkának: az E.ON-osok fizikai segítségnyújtással, edukációs és szakértői támogatásukat felajánlva nyújtanak rendszeres segítséget a szervezeteknek. 2017 óta több mint 1700 munkatársunk, több tízezer munkaórában végzett önkéntes munkát és tették jobbá a közvetlen vagy tág környezetükben lévő közösségek életét. Bátorítjuk kollégáink önkéntes munkavégzését, vállalatcsoportunk évente személyenként 16 óra munkaidő-kedvezményt biztosít az önkéntes segítségnyújtásra.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Az E.ON EnergiaKaland az egyik legnagyobb programunk, amely lehetőséget ad munkatársaink számára az önkéntesség gyakorlására. Az EnergiaKaland önkénteseink számára minden évben képzést tartunk, amely által a programhoz immár több, mint 160 kollégánk csatlakozott, akik munkájukból, szaktudásukból tudnak hozzátenni az EnergiaKaland oktatásához, és az ezt igénylő iskolákban „energiaórákat” adnak. Sok helyen már rendszeres, heti, havi munkakapcsolat alakult ki az iskola és az EnergiaKaland-önkéntes között.

Az Önkéntes Központ Alapítvány segítségével nyolcadik éve megvalósuló E.ON Pro Bono program két részből áll. Az első alkalom a diagnózisé, amikor a civil szervezetek és az E.ON szakértői átnézik a pályázók elképzeléseit, várakozásait és közösen kitűzik a célokat. Ezt egy intenzív műhelymunka követi: a Pro Bono Maraton keretében egy teljes napon át közösen dolgoznak a csapatok azon, hogy a szervezetek miként lehetnek működésükben hatékonyabbak és eredményesebbek. A program után az E.ON szakértői hat hónapos utánkövetéssel vagy vezetői coachinggal segítik a célok megvalósulását.

„A civil szférának jelentős hányadát teszik ki a segítő szervezetek, melyek kiváló szakmai munkát végeznek, de sokszor azért nem tudnak professzionálisan működni, mert nincs meg a szaktudásuk vagy az erőforrásuk ahhoz, hogy eredményesebbek legyenek. Az E.ON Pro Bono programban zajló egész napos tanácsadás olyan szakértő tudással vértezi fel őket, amellyel saját működésüket új megvilágításban látják, az itt kapott szervezetfejlesztési, kommunikációs vagy projektfejlesztési javaslatok pedig hatékonyabbá tehetik stratégiájukat” - Farkas Emese, az Önkéntes Központ Alapítvány szakmai vezetője.

 
 
 

 

A programban eddig az alábbi 38 szervezet közérdekű projektjén dolgoztak együtt a civilek az E.ON szakértői csapataival:

 

 

2016:

  • Mozgássérültek Viktória Alapítványa – a szervezet fenntartásában lévő rehabilitációs központ energetikai szempontú áttekintése és optimalizálása
  • Lehetőség a Családoknak 2005 Alapítvány – az alapítvány által működtetett bentlakásos intézmény energiafogyasztásának optimalizációs lehetőségei
  • Csányi Alapítvány a Gyermekekért – az Életút Program sikeres kiterjesztése még hatékonyabb működési feltételeinek megteremtése
  • Szélessáv Közhasznú Alapítvány – az elektromos rásegítésű (pedelec) kerékpárok hazai megismertetése, illetve ezekkel az eszközökkel alternatíva kialakítása a szociálisan rászorulók munkába járásához
  • Drogprevenciós Alapítvány – a szervezet kommunikációs és adományszerzési aktivitásának megújítása, prevenciós tevékenységének megismertetése
     

2017:

  •  Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete – az egyesület ismertségének növelése és bevételi lehetőségeinek bővítése a vállalkozói tevékenységek fejlesztésével
  •  Kompánia Alapítvány – a fiatalok „elkallódásának” megelőzését célzó tevékenység támogatása, elfogadottság és ismertség növelése érdekében az alapítvány gazdasági-vállalkozási tevékenységének beindítása, a szükséges források megteremtésére
  • Magyar LEO Egyesület – a szervezett által szervezett, hátrányos helyzetű és /vagy fogyatékkal élő gyermekeknek szóló programok és a szervezet ismertségének növelése, tagság bővítése, támogatók elérése
  •  „RÉS” Szociális és Kulturális Alapítvány – a szervezet hajléktalan- és gyermekvédelmi ellátást nyújtó intézményeinek még hatékonyabb működtetése
  •  Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet – hiteles és jól felépített ökogazdálkodási marketing- és kommunikációs tevékenység kidolgozása.
     

2018:

  •  HAT Alapítvány – Az alapítvány üzemelteti a KOCKA Adományboltot, melynek bevételéből az alapítvány célkitűzéseit – a többi között használati tárgyak újrahasznosítását, megjavítását – támogatják. Az adománybolt fogalmának megismertetése, valamint egy marketingkommunikációs stratégia kialakítása volt a cél úgy, hogy közben a közösségi media jelenlétüket is erősítsék.
  • Pressley Ridge Magyarország Alapítvány – A szervezet érzelmi és viselkedési zavarokkal küzdő gyerekeket segít. Küldetésük a bajban lévő és bajt okozó gyerekek, fiatalok és családjaik támogatása újszerű és hosszútávú megoldást kínáló módszerekre támaszkodva. Nagy szükségük volt egy üzleti és pénzügyi stratégia megalkotására, melyet közösen dolgoztak ki a csoport tagjaival.
  • Kompánia Alapítvány – Azért dolgoznak, hogy a dél-pesti régióban a 10-24 éves fiatalok ne kallódjanak el, találják meg útjukat úgy, hogy ők maguk is tesznek ezért. Mindezt szakemberek segítségével, közösségi terek kialakításával és egyénre szabott fejlesztéssel érik el. HR, illetve szervezetfejlesztéssel kapcsolatos kérdéseket beszéltek át a vállalat szakembereivel.
  • Amigos a gyerekekért Alapítvány – A 2014 óta működő szervezet önkéntes tagjai – az Amigók – hétről hétre járják a kórházakat Budapesten, illetve 2018 óta már Szegeden is. Az ott fekvő beteg gyerekekkel játszva tanulnak nyelveket, társasjátékoznak, vagy csak egy jót beszélgetnek. A szervezeten belüli tudásmegosztás, tudásfejlesztés folyamatainak, eszközeinek, gondolkodásmódjának megreformálása volt a céljuk.
  •  Vásáry Tamás Alapítvány – Az alapítvány szakemberei gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekek és a velük foglalkozó nevelők számára nyújtanak támogatást. Céljuk egy üzleti és pénzügyi stratégia megalkotása volt.

2019:

  • Egyenlő esélyekért! Alapítvány:  Azt a működési modellt keresték, amiben a szervezet megtartja azokat a szakmai értékeket, alapelveket, melyek biztosítják a fogyatékos emberek számára az egyenlő esélyű hozzáférést, emberi jogaik érvényesülését, ugyanakkor pénzügyi és gazdasági oldalról hozzájárul a szervezet hatékony és hosszútávon fenntartható működéséhez.
  • A Matematika Összeköt Egyesület: Szerteágazó feladataik, projektjeik, folyamataik optimalizálásához kértek segítséget.
  • MentaPRO Alapítvány a Cukorbetegséggel Élő Gyermekek Családjaiért: Szeretnének a digitális térben jelen lévő, modern eszközökkel kommunikáló, innovatív szervezetté válni. Mindehhez hatékony kommunikációs stratégiára és megoldásokra volt szükségünk.
  • Jövő Öko-Nemzedéke Alapítvány: Szeretnénk, hogy az Alapítvány egy stabil, tervezhető finanszírozási bázissal szintet tudjon lépni, ezáltal még hatékonyabban képviselve a kitűzött célokat. Illetve, hogy minél több ember számára legyen ismert a tevékenységük, ezért ehhez kommunikációs segítséget kértek.
  • Ecocenter Közhasznú Alapítvány: Humán erőforrás stratégia, szempontok, folyamatok tervezéséhez kértek segítséget.
  • Élettér Egyesület: A saját, önálló tevékenységből származó bevételi források növelését, illetve szervezet- és termékfejlesztést tűzték ki célul. 
  • Symphonia Alapítvány: Átfogó kommunikációs tanácsadásban kértek segítséget.

2020:

  • BME Management Szakkollégium: A toborzással kapcsolatos problémák nem csak a vállalatokat érintik. A szakkollégium a felvételi eljárást szerette volna eredményesebbé tenni a kommunikációjának hatékonyabbá tételével és a jelenlegi működés felülvizsgálatával.
  • InDaHouse Hungary Egyesület: A szervezet folyamatos bővülésben van, viszont ezt nem tudták megfelelően menedzselni. Folyamatszervezésben, illetve szervezetfejlesztésben kértek segítséget. Olyan módszertant szerettek volna, amit az elkövetkezendő években folyamatosan tudnak majd hasznosítani.
  • RomaHang Alapítvány: Az alapítvány a balajti roma közösség belső és külső integrációját támogatja. A Balajt Gomba Projekt a helyieknek ad munkalehetőséget: a megtermelt laskagomba eladásához szükséges marketing és kommunikáció kialakításában volt szükségük támogatásra.
  • Salva Vita Alapítvány: Az alapítvány egyik fő profilja a fogyatékos és megváltozott munkaképességű személyek munkaerőpiaci integrációja. A célcsoportok eléréséhez hatékony online kommunikációra van szükségük: a csatornáik letisztázását és egy stratégia alapjainak a kidolgozását tűzték ki célul.

2021:

  • BHRG Alapítvány: A szervezet az eltérő fejlődésű gyermekek képességfejlesztését támogatja. Abban kértek kommunikációs segítséget, hogyan tudnák jobban megismertetni az érintett szülőkkel, pedagógusokkal, gyermekorvosokkal az eltérő fejlődés jelenségét, annak korai felismerését, és szakmailag hatékonyabban támogatni a fejlesztéssel foglalkozó szakembereket.
  • Kontakt Alapítvány: Az 1999-ben alakult alapítvány hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek számára szervez táborokat, nyaralásokat az alsótoldi Toldi Házban. Az elmúlt 6 évben 200 olyan hátrányos helyzetű SNI-s fiatal és családjaik nyaralhattak a pihenőházban, akiknek nincs pénzük kifizetni egy nyaralás költségeit. Az alapítvány a pihenőház önfenntartóvá alakításához kért üzleti segítséget.
  • Weöres Sándor Színház: A jelenlegi ügyvezető igazgató fél éve vette át a színház vezetését és a problémák felmérése, az érintettek meghallgatása után egy átlátható, dinamikusan működő rendszer kiépítésére törekszik. A színház egy olyan szervezet, ahol annál nagyobb csodák tudnak megszületni, minél szervezettebben működik. Az intézmény vezetői komplex szervezetfejlesztési kérdésben fordultak az E.ON szakértőihez.
  • Bartók Boulevard Egyesület: Az egyesület célja, hogy a budapesti, XI. kerületi Bartók Béla utat közösségi, kulturális főutcává fejlessze és Bartók Béla Boulevard márkanév alatt integrálja tagjai tevékenységét, törekvéseit, akik prosperáló, élhető, jövőorientált, vonzó hellyé szeretnék tenni ezt a környéket. A szervezet 2014-es megalakulása óta rendezi meg az Eleven Tavasz és Eleven Ősz fesztiválokat. Az egyesület marketing, humán erőforrás és üzletfejlesztési javaslatokat kért az E.ON szakértőitől.

2022:

  • A RÉS Alapítvány hajléktalanná vált nőknek működtet egy éjjeli menedékhelyet, valamint egy Családok Átmeneti Otthonát krízishelyzetbe jutott családoknak, a lakhatás mellett szociális, pszichés és jogi tanácsadást biztosítva számukra. Az E.ON szakértőivel együttműködve a szervezet hosszú távú működését szerették volna újragondolni és új alapokra helyezni az adományszervezésüket.    
  • Az OncoVR – Technológiával az Egészségért Alapítvány tartósan kórházban lévő gyermekeknek segít a gyógyuláshoz vezető úton, szorongásoldó virtuális valóság (VR) technológiával. Céljuk, hogy a VR terápia egy napon az egészségügyi mindennapok része, akár receptre is felírható legyen. A kommunikációs stratégiájuk kiépítéséhez, távolabbi céljaik megvalósításához kérték az E.ON önkéntesek segítségét.
  • A Pécsbányai Kulturális Egyesület egy kis, 3 fős szervezet, akik egy közösségi házat üzemeltetnek, számos kulturális programot kínálva a helyieknek. Céljuk, hogy egy erős, összetartó közösséget hozzanak létre, ehhez kértek kommunikációs segítséget az E.ON-tól. Az energiacég önkéntesei a pénzügyi tervezésben és az Egyesület víziójának megfogalmazásában is adtak tanácsokat.

2023:

  • Kutyával az Emberért Alapítvány az ország első mozgássérült-segítő kutyákat képző szervezete. Fő célkitűzésük a segítő célra alkalmas kutyák nevelése, kiképzése, és az arra rászorultakhoz való eljuttatása, különböző célcsoportok fejlesztésében résztvevő terápiás kutyák képzése, valamint állatasszisztált foglalkozások tartása. Az E.ON szakértői az alapítvány új képzési központja kapcsán segítettek a szervezeti működést újrastruktúrálni, és egy hatékonyabb tudásmenedzsmentet kialakítani, továbbá az új telephely adta lehetőségek figyelembevételével egy termékfejlesztési és forrásteremtési projektet is kidolgoztak.
  • A csaknem 120 éves múlttal rendelkező Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége a Magyarországon élő siket és nagyothalló személyek szakmai érdekvédelmi szervezeteként segíti, támogatja a hallássérült embereket a társadalmi beilleszkedésben és az egyéni érvényesülésben. A szervezet most elsősorban a közösségi csatornán keresztül folytatott kommunikációjának megújítását, kibővítését kérte a vállalat önkénteseitől, azzal az elsődleges céllal, hogy a fiatalokat nagyobb számban tudja szólítani.
  • Az AGORA Savaria Kulturális és Médiaközpont Nonprofit Kft. évente csaknem 4000 eseményt szervez, rendezvény helyszínein és programjain keresztül több, mint 600.000 látogatót fogad, továbbá az általa működtetett médiumok naponta ezrekhez érnek el. A korábban több önkormányzati cég összevonásával létrehozott szervezet, az integrációt és motivációt segítő működésfejlesztés, illetve tudásmenedzsment újragondolásában kért szakmai iránymutatást.
  • Magyar Női Érdekérvényesítő Szövetség hosszú távú célkitűzése, hogy a magyar nők társadalmi és jogi egyenlőséghez hozzájáruljon, szemléletváltozást indítson el a nemek esélyegyenlősége tekintetében. A vállalat szakemberei a „Női Érdek” külső kommunikációjának fejlesztéséhez adtak inspiráló gondolatokat, de a közös munka során nagy hangsúlyt fektettek a szervezet LinkedIn tevékenységének frissítésére és weboldalának optimalizációjára is.
  • A 15 éves Nevetnikék Alapítvány a Dél-Dunántúli régió kórházainak gyermekosztályaira szervez élményprogramokat, mesefalfestéseket, továbbá műhelyében kézzel készített játékokat készít a krónikus betegek gyerekeknek önkéntesek segítségével. Az E.ON az alapítvány alapító-vezetőjének egy többalkalmas vezetői-coaching folyamatot ajánlott fel, amelyben a feladat- és munkaszervezési témákon kívül vezetői pozicionáláson dolgoztak együtt, kiegészítve HR folyamati tanácsadással.