Mennyire vagyunk hajlandóak változtatni a szokásainkon a bolygónk védelme érdekében?

2018.12.17.


Az E.ON részére legutóbb készített közvéleménykutatás szerint hét európai országban, Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Romániában, Magyarországon, Csehországban és Svédországban élő emberek készek rá, hogy az bolygónk védelmében érdekében megváltoztassák mindennapi szokásaikat.

 

A magyarok a leginkább fogékonyak arra, hogy változtassanak a mindennapi szokásaikon

 


A fogyasztók mind a hét országban hajlandók változtatni szokásaikon, ami a közlekedést, az étkezést, az életmódot és a napi bevásárlásaikat illeti, sőt, sokan már most eszerint élnek. A legnagyobb hajlandóság Magyarországon mutatkozik (81 százalék), melyet Németország követ (77,2 százalékkal). Svédország és a Cseh Köztársaság adatai a legalacsonyabbak (58,1, illetve 66,7 százalékkal).

 

 

A nők nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy bolygónk védelme érdekében változtassanak életmódjukon

 

Összességében elmondható, hogy a felmérés szerint inkább a nők (73,5 százalék) mutatnak hajlandóságot arra, hogy az éghajlatvédelem érdekében megváltoztassák életmódjukat, mint a férfiak, akiknek csupán 68,8 százaléka hajlandó erre.

 

A változtatásra való hajlandóság közel egyforma valamennyi korosztályban

 

Ugyanakkor, ha a különböző korosztályokat vizsgáljuk a változásra való hajlandóság tekintetében, a kép majdnem egységes. A 18–25 éves korosztály (71 százalék), a 31–50 éves korosztály (70,6 százalék) és az 50 évesnél idősebbek eredményei (72 százalék) majdnem egyformák.

 

A nagyvárosokban lakók kissé fontosabbnak tartják az életmódváltást, mint a vidéken lakó emberek

 

A városlakók 73,7 százaléka tartja fontosnak, hogy változtasson életmódján. A vidéki fogyasztók körében ez az adat mindössze 67,6 százalék. Magyarország és Németország adatai a legmagasabbak, míg Svédországé a legalacsonyabbak.

 

Azok, akik hajlandók többet költeni fenntartható termékekre, készek arra is, hogy változtassanak életmódjukon

Azok közül, akik hajlandók többet költeni fenntartható termékekre, 78,4 százalék igennel válaszolt arra, hogy hajlandó-e változtatni az életmódján. Magyarország (84,6 százalék) és Németország (84,4 százalék) adatai voltak a legmagasabbak. Összességében minden érték magas szintet ért el. Ez azt mutatja, hogy azok, akik fenntartható termékeket vásárolnak, általában hajlandók az életmódváltásra az éghajlatvédelem érdekében.

 

Mit jelentenek ezek az adatok az E.ON számára?

 

Az ügyfeleink hajlandóak változtatni életmódjukon a fenntarthatóság tekintetében, és ugyanezt várják el az E.ON-tól is. Helyes úton járunk, amikor a megújuló, decentralizált és éghajlatbarát energetikai ügyfélmegoldásokra, illetve fenntartható, intelligens elosztóhálózatokra összpontosítjuk a figyelmünket. Tudjuk, hogy számos lépést kell még megtennünk annak érdekében, hogy elérjük a célkitűzésünket. Ugyanakkor a felmérés eredményei arra bátorítanak, hogy minden szakértelmünkkel a fenntartható és zöld energiavilág felé vezető úton haladjunk tovább.